Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ... ΠΑΡΑΝΟΙΑ!...

Την αρχή έκανε η κ. Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ σχολιάζοντας την επιλογή δικού της κειμένου για θέμα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας των πανελλαδικών εξετάσεων, λίγο πριν την ομιλία της στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Διδυμοτείχου, στις 21-5-2012, στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τα "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" της πόλης.




Ακολούθησε  η  Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων σχολιάζοντας τα θέματα της βιολογίας γενικής παιδείας...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ  ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ

ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ

Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2012 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων και Εσπερινών Λυκείων είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία. Αναζητούσαν σε ικανό βαθμό την κριτική προσέγγιση και τη σφαιρική γνώση των φαινομένων, γεγονός θετικό.
Παράλληλα όμως, υπάρχουν ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας των δεδομένων με τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται. Το προηγούμενο απαιτεί την κατάλληλη στάση κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών. Όταν αναζητείται η ανάδειξη της κριτικής σκέψης των υποψηφίων θα πρέπει, αφενός η διατύπωση των θεμάτων να είναι διδακτικά αξιόπιστη και προσεγμένη και αφετέρου η αξιολόγηση να δέχεται ισότιμα κάθε τεκμηριωμένη ερμηνεία των δεδομένων και όχι να εξαντλείται στην τυπική παράθεση αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου. Επίσης, προϋποθέτει έναν ανάλογο τρόπο διδασκαλίας των αντικειμένων.
Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία για τη συνέχεια

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΒ


Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία χαρακτήρισε τα θέματα των μαθηματικών γενικής παιδείας "μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά", ενώ η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σχολίασε τα θέματα της φυσικής γενικής παιδείας...


Για την ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ, τα θέματα που επέλεξε η Κ.Ε.Ε. για την εξέταση του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
 
•δεν ελέγχουν την επίτευξη των σκοπών και των στόχων τόσο του συγκεκριμένου μαθήματος, όσο και της ομάδας των μαθημάτων ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,

•έχουν  υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των άλλων μαθημάτων ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αντικειμενικότητα του συστήματος, αφού:

•δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν «επί ίσοις όροις» από τις μαθήτριες και τους μαθητές όλων των Κατευθύνσεων, υστερούν τους άριστους βαθμούς από όσους μαθητές επέλεξαν το μάθημα.

Με λίγα λόγια...
Το "υπηρεσιακό" υπουργείο παιδείας έχει κάνει τα πάντα για να αποδείξει ότι η παιδεία δεν πάει καλά και για να κόψει τα φτερά των παιδιών.
Κάτι μου λέει ότι την επόμενη χρονιά τα φροντιστήρια θα είναι γεμάτα όπως επίσης και ότι οι αλλαγές του συστήματος με τον νόμο Διαμαντοπούλου θα γίνουν  αποδεκτές με ανοιχτές αγκάλες!
Βέβαια καλά όλα αυτά τα "παιχνίδια" με την παιδεία αλλά μήπως κάποιος θα έπρεπε να σκεφτεί λίγο και τα παιδιά;
Ας ελπίσουμε σε πιο "λογική" συνέχεια των Πανελληνίων...

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: