Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ...

Κύριε υπουργέ,

Ετοιμάζεσαι για άλλη μία φορά να ανακοινώσεις νέα μέτρα.
Καταλαβαίνω ότι κάποια στιγμή σου ξέφυγε και δήλωσες “ αν χρειαστούν νέα μέτρα αυτό σημαίνει ότι έχω αποτύχει και θα παραιτηθώ”.
Έχεις ήδη αναγκαστεί να πάρεις “νέα μέτρα” 2-3 φορές από τότε οπότε κανένας πια δεν περιμένει να το πράξεις!

Αλλά, υπουργέ μου, δεν σου πετυχαίνει και κάτι...

Κάνεις ότι κάνεις αλλά...
αυξάνεται το έλλειμμα, αυξάνεται το χρέος, αυξάνεται η ανεργία, αυξάνεται η φορολόγηση των πολιτών και ταυτόχρονα, λόγω πρωτοφανούς ύφεσης, μειώνονται τα έσοδα του κράτους από την φορολόγηση, μειώνεται το ΑΕΠ, κλπ.
Υπάρχει κάτι που σου βγήκε όπως το περίμενες ή όλα σου πάνε στραβά και αναρωτιέσαι γιατί;

Τώρα ετοιμάζεσαι να εισπράξεις 75 δις.
Τόσα είπες ότι χρειάζεσαι έως το 2015.
Υπολογίζεις ότι θα πάρεις τα 50 δις από τις αποκρατικοποιήσεις και “μόνο” τα 25 δις (αλήθεια, 23 δεν έλεγες;) από όλους(;) εμάς.

Ελπίζω ότι καταλαβαίνεις ότι τα 50 δις των αποκρατικοποιήσεων έως το 2015 είναι εντελώς ανεδαφική εκτίμηση.
Ειδικά από την στιγμή που δεν έχει γίνει καταγραφή της δημόσιας περιουσίας και δεν ξέρεις καν τι έχεις, πως περιμένεις να τα καταφέρεις;
Ξεκινάς πουλώντας αυτά που έχεις πρόχειρα, αυτά που βλέπεις εύκολα μπροστά σου.
Αυτά όμως, υπουργέ μου, θα δημιουργήσουν αντιδράσεις.
Θα τις αντέξεις;

Και πάμε και στα δικά μας 25 δις...

Πως θα τα πάρεις, υπουργέ μου;
Με νέους φόρους, με νέες έκτακτες εισφορές, με αύξηση των υπαρχόντων φόρων;  Πως;

Καταρχάς, με αυτόν τον τρόπο θα αφαιρέσεις άλλα 25 δις από την αγορά και θα αυξήσεις περαιτέρω την ύφεση οπότε θα χάσεις ακόμα και από τον ΦΠΑ.

Αλλά υπουργέ μου...
πριν αρχίσεις να παίρνεις τα έκτακτα μήπως θα έπρεπε να ξεκινήσεις από τα τακτικά;

Γιατί, υπουργέ μου, δεν έχω πληρώσει ακόμα τον ετήσιο φόρο εισοδήματός μου;
Δεν είναι ότι βιάζομαι, αλλά πέρυσι τέτοια εποχή είχα ήδη πληρώσει ενώ τώρα δεν έχω καν κληθεί να καταθέσω την δήλωσή μου  (σήμερα μου έδωσες και άλλη παράταση για τον Μάϊο!) οπότε δεν ξέρεις πόσα πρέπει να περιμένεις από εμένα.
Με ποιο σκεπτικό θα προχωρήσεις σε έκτακτα εισπρακτικά μέτρα όταν δεν έχεις εισπράξει ακόμα τα τακτικά, ετήσια, καθιερωμένα έσοδα του κράτους;

Για τον φόρο ακινήτων... τι να πω;
Ακόμα δεν έχω λάβει την εκκαθάριση για το ΕΤΑΚ του 2009!

Επιμένω... Δεν βιάζομαι!
Απλά το έχω φιλοσοφήσει το θέμα και από την στιγμή που δεν μπορώ να μην πληρώσω φόρο εισοδήματος και ακινήτων, προς τι η καθυστέρηση;

Δεν θέλω να πιστέψω ότι είναι ηθελημένη ώστε να υπάρχει δικαιολογία για προγραμματισμένα “έκτακτα νέα μέτρα”.

Από την άλλη όμως... το μόνο που μένει είναι η ανικανότητα!

Είναι δυνατόν την στιγμή που αποδεικνύεται η ανικανότητα είσπραξης τακτικών  φόρων, αυτών δηλαδή που εισπράττει κάθε χρόνο το κράτος, να ελπίζουμε ότι μπορείς πχ να πατάξεις την φοροδιαφυγή ή να εισπράξεις ληξιπρόθεσμες οφειλές;

Όταν δεν μπορείς να κάνεις τα βασικά, τι μπορούμε ν περιμένουμε από εσένα;

Μάζεψε λοιπόν το υπεροπτικό ύφος που απέκτησες στο LSE, μάζεψε τα ειρωνικά σχόλια και την ανωτερότητα που εμφανίζεις, μάζεψε την αλαζονεία του “άρχοντα-ηγέτη-αρχηγού”, σταμάτα να πετάς με τα φτερά της εξουσίας και κατέβα στην γη να δεις πως τα 'κανες!

Όχι για τίποτα άλλο υπουργέ μου, αλλά για να καταλάβεις ότι το μέλλον σου δεν αναμένεται και τόσο ρόδινο όσο πιστεύεις.

Και κάτι μου λέει ότι αν δεν προσγειωθείς μόνος σου ομαλά και σύντομα, θα σε προσγειώσουν άλλοι και μάλιστα απότομα!

Απλή κοινή λογική... υπουργέ μου! 

Μία αγανακτισμένη, πολυ-φορολογημένη πολίτης
της μπανανίας που εσύ δημιούργησες

1 σχόλιο:

Μεγαλος Ποδηλατης είπε...

Επιτρεψατε μου να γινω ομος και να συμπληρωσω κατι προς τον υπουργο! ξερει μαθηματικα? Αν ξερει ας παρει τα νουμερα να δει που μας οδηγει και μετα ας αυτοκτονησει θα προσφερει πολλα στον τοπο