Γράφει ο Παύλος Παπαδάτος
Τις τελευταίες ημέρες με πρωτοβουλία πολλών επιχειρηματιών «τρέχει» στον διεθνή τύπο μία καμπάνια για την Ελλάδα με τον τίτλο “Give Greece a Chance”.
Θα πρέπει να ομολογήσω ότι μου δημιούργησε πολλές απορίες και δεν κατάλαβα ούτε σε ποιους απευθύνεται και ούτε ποιο είναι το ζητούμενο.
Αν απευθύνεται σε οικονομικούς επενδυτές ευελπιστώ οι δημιουργοί της να μην είναι τόσο αφελείς που να πιστεύουν ότι θα βρεθεί έστω και ένας άνθρωπος που θα επενδύσει σε μια φαλιρισμένη χώρα επειδή του ζητάμε να μας ελεήσει ή επειδή του λέμε ότι θα είμαστε «καλά παιδιά».
Οι επενδυτές δεν δίνουν ευκαιρίες, ψάχνουν για ευκαιρίες και συνεπώς έπρεπε η Ελλάδα να τους παρουσιαστεί ως Land of Opportunities. Και όχι ως χώρα επαιτείας. Και η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα σήμερα είναι η χώρα των ευκαιριών.
Αν απευθύνεται σε πολιτικούς αυτοί ό,τι ήταν να κάνουν το έκαναν και ίσως με το παραπάνω. Γιατί τι άλλο θα μπορούσε η Ελλάδα να ζητήσει από τον Μόντι όταν η Ιταλία δανείζεται με επιτόκιο 6%, για να δανείσει τη χώρα μας με επιτόκιο 3.5%; Ή μήπως πρέπει να ικετεύσουμε δημοσίως την κυρία Μέρκελ;
Τέλος, αν απευθύνεται στους πολίτες όλου το κόσμου το μόνο που κάνει είναι να καταστρέψει εντελώς το Brand Name που λέγεται “Greece” και από μία περήφανη χώρα που είναι η Ελλάδα και ένας περήφανος λαός που είμαστε, να μας παρουσιάζει ως το κακό παιδί που έγινε υπάκουο και ζητάει μία ακόμη ευκαιρία.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η εν λόγω καμπάνια “Give Greece a Chance” καταρρακώνει και το τελευταίο ίχνος της αξιοπρέπειάς μας. Και λυπάμαι ιδιαίτερα, γιατί όπως αντιλαμβάνομαι την καμπάνια αυτή τη δημιούργησε ο Peter Oikonomidis με τον οποίο συνεργάστηκα στο παρελθόν επί τρία χρόνια για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Η «Ειρήνη» μπορεί να ζητάει μία ευκαιρία. Η Ελλάδα όχι. Ο Κύριος Παπανδρέου μας διέβαλε διεθνώς ως διεφθαρμένους, δεν χρειάζεται τώρα να παρουσιαζόμαστε ως διεθνείς επαίτες.
Η Ελλάδα πληρώνει ακριβά τα λάθη της και αλλάζει. Αν θες να πεις κάτι, αυτό είναι: “Greece is Changing”. Παλιά καμπάνια που κάναμε για την Ελλάδα ξανά αλλά πάντα επίκαιρη. Ή “Greece: Τhe Land of Opportunities”.
Στη δική μας όμως περίπτωση θα πρέπει να είχαμε πάρει μάθημα από το ακόλουθο διδακτικό ανέκδοτο.
Ένα πουλάκι αποφάσισε να το «παίξει» αετός και με πολύ κρύο πετούσε ψηλά. Δεν άντεξε και έπεσε λιπόθυμο. Μία γελάδα που περνούσε άφησε πάνω στο αναίσθητο πουλάκι τα ζεστά της σκ... Το πουλάκι ζεστάθηκε, ξύπνησε και άρχισε να κελαηδά.
Μια περαστική γάτα άκουσε τον κελαϊδισμό, το έβγαλε μέσα από τα σκ…, το καθάρισε καλά και το έφαγε. Εδώ έχουμε τέσσερα διδάγματα:
Πρώτον: Να πετάς ανάλογα με τις δυνάμεις που έχεις και όχι να το παίζεις αετός.
Δεύτερον: Όποιος σου πετάει σκ... δεν σημαίνει ότι θα σου βγει σε κακό.
Τρίτον: Όποιος θέλει να σε βγάλει από τα σκ… μάλλον το κάνει για δικό του καλό.
Τέταρτον: Όταν είσαι γεμάτος σκ... βούλωσε το στόμα και μην λες κουβέντα. (Είναι ώρα να σιωπούμε και εμείς. Δεν χρειάζονται ούτε ικεσίες ούτε επιθέσεις)
Σημείωση
Σχετικά με το “Think Different” της Apple ας δώσουμε το credit στους Craig Tanimoto, Lee Clow, και Rob Siltanen.
Θα πρέπει να ομολογήσω ότι μου δημιούργησε πολλές απορίες και δεν κατάλαβα ούτε σε ποιους απευθύνεται και ούτε ποιο είναι το ζητούμενο.
Αν απευθύνεται σε οικονομικούς επενδυτές ευελπιστώ οι δημιουργοί της να μην είναι τόσο αφελείς που να πιστεύουν ότι θα βρεθεί έστω και ένας άνθρωπος που θα επενδύσει σε μια φαλιρισμένη χώρα επειδή του ζητάμε να μας ελεήσει ή επειδή του λέμε ότι θα είμαστε «καλά παιδιά».
Οι επενδυτές δεν δίνουν ευκαιρίες, ψάχνουν για ευκαιρίες και συνεπώς έπρεπε η Ελλάδα να τους παρουσιαστεί ως Land of Opportunities. Και όχι ως χώρα επαιτείας. Και η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα σήμερα είναι η χώρα των ευκαιριών.
Αν απευθύνεται σε πολιτικούς αυτοί ό,τι ήταν να κάνουν το έκαναν και ίσως με το παραπάνω. Γιατί τι άλλο θα μπορούσε η Ελλάδα να ζητήσει από τον Μόντι όταν η Ιταλία δανείζεται με επιτόκιο 6%, για να δανείσει τη χώρα μας με επιτόκιο 3.5%; Ή μήπως πρέπει να ικετεύσουμε δημοσίως την κυρία Μέρκελ;
Τέλος, αν απευθύνεται στους πολίτες όλου το κόσμου το μόνο που κάνει είναι να καταστρέψει εντελώς το Brand Name που λέγεται “Greece” και από μία περήφανη χώρα που είναι η Ελλάδα και ένας περήφανος λαός που είμαστε, να μας παρουσιάζει ως το κακό παιδί που έγινε υπάκουο και ζητάει μία ακόμη ευκαιρία.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η εν λόγω καμπάνια “Give Greece a Chance” καταρρακώνει και το τελευταίο ίχνος της αξιοπρέπειάς μας. Και λυπάμαι ιδιαίτερα, γιατί όπως αντιλαμβάνομαι την καμπάνια αυτή τη δημιούργησε ο Peter Oikonomidis με τον οποίο συνεργάστηκα στο παρελθόν επί τρία χρόνια για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Η «Ειρήνη» μπορεί να ζητάει μία ευκαιρία. Η Ελλάδα όχι. Ο Κύριος Παπανδρέου μας διέβαλε διεθνώς ως διεφθαρμένους, δεν χρειάζεται τώρα να παρουσιαζόμαστε ως διεθνείς επαίτες.
Η Ελλάδα πληρώνει ακριβά τα λάθη της και αλλάζει. Αν θες να πεις κάτι, αυτό είναι: “Greece is Changing”. Παλιά καμπάνια που κάναμε για την Ελλάδα ξανά αλλά πάντα επίκαιρη. Ή “Greece: Τhe Land of Opportunities”.
Στη δική μας όμως περίπτωση θα πρέπει να είχαμε πάρει μάθημα από το ακόλουθο διδακτικό ανέκδοτο.
Ένα πουλάκι αποφάσισε να το «παίξει» αετός και με πολύ κρύο πετούσε ψηλά. Δεν άντεξε και έπεσε λιπόθυμο. Μία γελάδα που περνούσε άφησε πάνω στο αναίσθητο πουλάκι τα ζεστά της σκ... Το πουλάκι ζεστάθηκε, ξύπνησε και άρχισε να κελαηδά.
Μια περαστική γάτα άκουσε τον κελαϊδισμό, το έβγαλε μέσα από τα σκ…, το καθάρισε καλά και το έφαγε. Εδώ έχουμε τέσσερα διδάγματα:
Πρώτον: Να πετάς ανάλογα με τις δυνάμεις που έχεις και όχι να το παίζεις αετός.
Δεύτερον: Όποιος σου πετάει σκ... δεν σημαίνει ότι θα σου βγει σε κακό.
Τρίτον: Όποιος θέλει να σε βγάλει από τα σκ… μάλλον το κάνει για δικό του καλό.
Τέταρτον: Όταν είσαι γεμάτος σκ... βούλωσε το στόμα και μην λες κουβέντα. (Είναι ώρα να σιωπούμε και εμείς. Δεν χρειάζονται ούτε ικεσίες ούτε επιθέσεις)
Σημείωση
Σχετικά με το “Think Different” της Apple ας δώσουμε το credit στους Craig Tanimoto, Lee Clow, και Rob Siltanen.
ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου