Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ... ΠΟΝΤΑΡΕΙΣ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΑΛΟΓΟ!...

Ακούγοντας και διαβάζοντας διάφορους δημοσιογράφους, ενοχλούμαι απερίγραπτα από κάποιες “κλισέ” φράσεις τους.

Τι σημαίνει πχ “ο Στουρνάρας και το οικονομικό επιτελείο ποντάρουν στην είσπραξη 2,9δις ευρώ από τον ενιαίο φόρο ακινήτων”;

Θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για δημοσιογραφική α(η)δία, διαφορετικά ένα έχω να πω...  αν “ποντάρετε” σε μένα, ποντάρετε σε λάθος άλογο!

Μπορεί να σας έχω καλομάθει ΟΛΑ τα προηγούμενα χρόνια αλλά...  ΩΣ ΕΔΩ!

Καλομάθατε να με υπολογίζετε ως “σίγουρο άλογο” επειδή όλη μου τη ζωή μέχρι σήμερα πληρώνω αδιαμαρτύρητα ότι μου χρεώνετε από φόρους, τέλη, εισφορές, χαράτσια και ότι άλλο μου ζητήσετε και θεωρείτε ότι μπορείτε ακόμη να “ποντάρετε” σε μένα.

Λυπάμαι αλλά είχατε ένα υπερήφανο άλογο και το καταντήσατε... ψοφίμι!
Δεν θα σας κάνει πια την χάρη!

Μου είπατε ότι θα εισπράξετε τα ληξιπρόθεσμα χρέη των κακοπληρωτών...
Κανένας όμως δεν σκέφτηκε ότι δεν είναι όλα τα χρέη το ίδιο και είναι διαφορετικό να χρωστάς πχ τον ΦΠΑ που έχεις ήδη εισπράξει ή τον φόρο εισοδήματος για εισοδήματα που επίσης έχεις ήδη εισπράξει και διαφορετικό να χρωστάς φόρους, τέλη ή χαράτσια που είναι αυθαίρετα υπολογισμένα και άσχετα με τα εισοδήματά σου!

Μου είπατε ότι θα καταργήσετε το έκτακτο χαράτσι της ΔΕΗ...
Δεν μου είπατε όμως ότι θα το μονιμοποιήσετε μέσω του νέου Ενιαίου Φόρου και έτσι θα επεκταθεί και στα κλειστά/ξενοίκιαστα/μη-ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα!

Μου είπατε ότι θα θεσμοθετήσετε ένα νέο Ενιαίο Φόρο στον οποίο θα είναι διευρυμένη η φορολογητέα βάση και θα είναι δικαιότερος...
Μόνο που “πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις” αρχίσατε τις εξαιρέσεις, τις φοροαπαλλαγές και τις εκπτώσεις!

Μου είπατε ότι θα μπορώ να παραχωρήσω ένα ακίνητο μου στο κράτος ώστε να ξεχρεώσω τις οφειλές μου όπως γίνεται και σε άλλα πολιτισμένα κράτη...
Προσθέσατε όμως ότι αυτό δεν θα μεταβιβάζεται στην αντικειμενική αξία που ΕΣΕΙΣ υπολογίζετε αλλά το ακίνητο θα παραχωρείται στο κράτος απλά και μόνο στην αξία των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ιδιοκτήτη! Ούτε καν πιστώνοντας την υπόλοιπη αξία του ως προκαταβολή για μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις!

Μου είπατε... μου είπατε... μου είπατε...
Κι εγώ άκουγα με ενδιαφέρον ενώ είχαν ήδη αρχίσει να με πνίγουν τα χρέη του φόρου ακινήτων των προηγουμένων ετών.

Τώρα όμως άρχισαν τα “ραβασάκια” της εφορίας για τα ληξιπρόθεσμα ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζεται και ο νέος Ενιαίος Φόρος και η χρονική ταύτιση είναι ανυπόφορα εξοργιστική!

Τώρα, είναι πια η ώρα να σας πω... ΩΣ ΕΔΩ!

Αν θέλετε να εισπράξετε από τους κακοπληρωτές πρέπει ΠΡΩΤΟΝ να διαχωρίσετε τα χρέη ανάλογα με το είδος της οφειλής και ΔΕΥΤΕΡΟΝ να βρείτε τους καθ' έξιν κακοπληρωτές!
Δεν είναι λογικό να τους βάζετε όλους στο ίδιο καλάθι ούτε να ζητάτε από όλους να κάνουν διακανονισμό στην εφορία!
Ειδικά στην περιφέρεια, υπάρχει κόσμος που χρωστάει για πρώτη φορά στη ζωή του και η αξιοπρέπειά του δεν του επιτρέπει να πάει στον έφορο, που πιθανόν να είναι φίλος ή συγγενής του, για να του “κλαφτεί”.
Μπορεί να δυσκολεύεστε να το καταλάβετε αλλά υπάρχουν ακόμα Έλληνες με έντονη την αίσθηση της προσωπικής ακεραιότητας και αξιοπρέπειας!

 
Αν θέλετε πραγματικά να θεσμοθετήσετε έναν ΕΝΙΑΙΟ φόρο αυτός δεν μπορεί να προέρχεται μόνο από την συνένωση του ΦΑΠ και του “έκτακτου” φόρου της ΔΕΗ!
Είναι δεκάδες οι φορολογικές επιβαρύνσεις των ακινήτων οι οποίες παραμένουν και μας κάνουν να πιστεύουμε ότι οποιαδήποτε συμπεριληφθεί μελλοντικά στον “Ενιαίο Φόρο” θα συνοδεύεται με γενναία αύξηση του τελευταίου.

Αν θέλετε να είναι δικαιότερος ο νέος Ενιαίος Φόρος και να διευρύνετε την φορολογητέα βάση, η λύση είναι μία...
Ένας φόρος για όλους και για όλα!
Ο φόρος ακινήτων είναι φόρος ΚΑΤΟΧΗΣ και ουδεμία σχέση έχει με τα εισοδήματα του ιδιοκτήτη, την οικογενειακή, κοινωνική ή οικονομική του κατάσταση. Για όλα αυτά υπάρχουν άλλοι αναλογικοί φόροι ή επιδόματα!
Ένας φόρος ΚΑΤΟΧΗΣ λοιπόν, μπορεί να θεωρηθεί δίκαιος μόνο εάν ΟΛΟΙ πληρώνουν το ίδιο για ΟΛΑ!
Αν φορολογούσατε με πχ 5-10 λεπτά (0,05-0,10 ευρώ) το κάθε τετραγωνικό για ΟΛΑ τα ακίνητα της χώρας χωρίς καμία εξαίρεση είτε πρόκειται για κτήρια είτε για γη, όποιος κι αν είναι ο ιδιοκτήτης (ιδιώτες, εταιρείες, ιδρύματα, εκκλησία, ΟΤΑ, κλπ), όπου κι αν βρίσκονται στην επικράτεια, ότι χρήση κι αν έχουν...  πόσα θα εισπράττατε;
Γιατί κύριοι, αυτό σημαίνει ΔΙΚΑΙΟΣ φόρος ΚΑΤΟΧΗΣ!

Αν θέλετε να μπορώ να παραχωρήσω το ακίνητο μου έναντι των οφειλών μου πρέπει να το αποδέχεστε στην αντικειμενική αξία την οποία ΕΣΕΙΣ υπολογίζετε και, μετά την διαγραφή του χρέους μου, να μου πληρώνετε την διαφορά...  διαφορετικά η “αποπληρωμή μέσω παραχώρησης ακινήτου” δεν διαφέρει πολύ από την κοινή ΔΗΜΕΥΣΗ κι ας την θεωρείτε εθελοντική!

Και για να μην κοροϊδευόμαστε...

Αγαπητοί κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης...
Προ καιρού σας είχα πει ότι Η “ΙΕΡΗ ΑΓΕΛΑΔΑ” ΘΑ ΣΑΣ ΦΑΕΙ!...
Και επιμένω!

Γιατί μπορεί να κλυδωνίζεστε ή ακόμα και να πέσετε από τον “θρόνο” σας με αφορμή τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, αλλά ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι, αντί να “ποντάρετε” στην είσπραξη 2,9δις για να καλύψετε τα έξοδα του δημοσίου θα μπορούσατε απλά να μειώσετε τα έξοδά του, κατά -τουλάχιστον- τω αυτώ ποσό!

Αλλά βέβαια αυτό χρειάζεται και κάτι που φαίνεται ότι δεν “ευδοκιμεί” στους διαδρόμους του ΥΠΟΙΚ...

Χρειάζεται... 

απλή κοινή λογική...


ΥΓ : Κατά καιρούς ακούμε ότι το ΥΠΟΙΚ θα βεβαιώσει φόρους ακινήτων 3,5δις με την ελπίδα (“ποντάροντας” δηλαδή) να εισπράξει περίπου το 80% ήτοι 2,9δις.
Έχω μία απορία...
Όταν συμπληρωθεί το ποσό των 2,9δις τα υπόλοιπα θα χαριστούν ή θα συνεχίσουν να μας βαρύνουν και να τοκίζονται ως ληξιπρόθεσμα;
Για να μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας αγαπητέ κύριε υπουργέ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: